فریب تبلیغات موسسات کاریابی غیرمجاز برای تبدیل رمز ارز‌ها را نخورید!

رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: بیشترین پرونده‌های ورودی به پلیس فتای تهران بزرگ جرایم اقتصادی، بانکداری الکترونیک و حوزه رمزارزها است.

سرهنگ داود معظمی گودرزی  رئیس پلیس فتا تهران گفت: بیشترین پرونده های ورودی به پلیس فتای تهران بزرگ در حوزه جرایم اقتصادی و بانکداری الکترونیک است و از نظر عدد و رقم ،تعداد این موضوعات در صدر جرایم قرار دارد. رتبه دوم جرم‌های مرتبط با حوزه رمز ارز ها است.

وی افزود : تعداد جرایم حوزه رمز ارز ها نسبت به جرایم اقتصادی و بانکداری الکترونیک کمتر است ولی از نظر مبلغ بیشتر است و قربانیان ممکن است کل زندگی خود را در یک معامله از دست بدهند.

سرهنگ گودرزی بیان داشت: در بحث رمز ارز ها موارد مختلفی وجود دارد از نظام‌مند شدن صرافی که متاسفانه خیلی از این صرافی ها به صورت غیر مجاز مشغول فعالیت هستند و تبلیغات گسترده ای در فضای مجازی در این خصوص داشته و افرادی که سرمایه های سرگردانی دارند و می خواهند که یک سرمایه گذاری با سود زودبازده و زیاد داشته باشند در دام این شیادان سایبری قرار می گیرند.

وی گفت : یکی از شگردهایی که در حوزه رمز ارز ها شاهد آن هستیم بحث پول شویی است که مجرمین سایبری از این مسیر وجوهاتی که از طریق اسکیمر و... به هر طریق ممکن به دست آوده اند در فضای مجازی و از طریق تبلیغاتی که تحت عنوان موسسات کاریابی دارند اقدامات خود را انجام می دهند. از جوانان که جویای کار هستند درخواست ارسال مدارک می کنند و یا از آنها می خواهند در یکی از صرافی های آنلاین یک پروفایل و یا یک حساب کاربری ایجاد کنند. به آنها می گویند که کار خاصی لازم نیست که انجام دهید و فقط از راه دور یک سری وجوهات به حساب شما واریز می شود و شما باید این مبالغ را تبدیل به رمز ارز کنید.

 رئیس پلیس فتا تهران بزرگ افزود: بسیاری از افراد که گرفتار دام این کلاهبرداران می شوند بی اطلاع هستند که یکی از زنجیره های فرایند جرم سایبری بوده اند و فکر می کردند که یک کار آبرومندانه انجام می دهند. یک سری مبالغ به حساب آنان واریز شده و یک درصدی هم به حسابشان جهت کارمزد واریز می شده غافل از اینکه این وجوهات بخشی از اموال مسروقه ای است که شکات آن در پلیس فتای سراسر کشور پرونده هایی تشکیل داده اند.

برچسب ها: کلاهبرداری ، رمزارز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار